Toskala vaatii Ilveksen organisaatioon tuuletusta – "Paljon korjattavaa"
Ilveksen kausi päättyi duurivoittoisesti, kun joukkue välttyi pahimmalta ja kaatoi Vaasan Sportin liigakarsinnassa otteluvoitoin 4-1. Tämä ei kuitenkaan jätä varjoonsa sitä, että Ilveksessä on paljon tehtävää, jotta tällainen ei toistu.
– Kukaan ei halua pelata näitä pelejä, mutta jossittelun varaa ei jäänyt tippaakaan. Olimme selkeästi liigan huonoin joukkue. Hoidimme kuitenkin karsintakamppailut niin tyylikkäästi kuin ne voi hoitaa, Ilves konkarivahti Vesa Toskala kertoo Aamulehden nettisivuilla.
Toskala kertoo, että kauteen lähdettäessä joukkue ei sentään mestaruustoiveita elätellyt, mutta kukaan ei osannut uskoa näin surkeaan suoritukseen.
– En uskonut liigan alkaessa, että taistelemme Suomen mestaruudesta. Silti oletin meidän pärjäävän pajon paremmin, mutta peli ei lähtenyt missään vaiheessa kunnolla käyntiin. Emme saaneet hommaa kuntoon millään.
Toskalan mukaan koko Ilveksen organisaation pitää nyt miettiä tarkkaan mikä on mennyt vikaan.
– Jokaisen on syytä mennä peilin eteen ylimmästä johdosta viimeiseen pelaajaan. Kaikki hoitivat hommansa enemmän tai vähemmän vihkoon. Tässä organisaatiossa on paljon korjattavaa.
Erikoiskampanja SuomiKiekko-sivuston lukijoille: Tarjoamme ”Maailmanmestarit 2011” Tupla-DVD:n kaikille Unibetin uusille asiakkaille ILMAISEKSI! Samalla sinä kuittaat jopa 100 euron bonuksen! Osallistu kampanjaan ja lue tarkemmat ohjeet täältä!
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Lehtiväite: Tappara saa uuden hyökkääjän – siirto nyt varmistunut
- Kärpissä flopannut NHL-kärkivaraus: uusi seura
- Tappara jäi nuolemaan näppejään – Jarmo Kekäläisen NHL-varaus teki valintansa
- Wiljami Myllylä jatkaa uraansa – uusi seura selvillä
- Kiekkomaailma ällistyi: suomalainen NHL-legenda valittiin Hockey Hall of Fameen – “Melkoinen yllätys”
- Kylmä signaali Ottawalle – toinenkaan NHL-supertähti ei halua pelata seurassa
- IS: Pekka Jormakka vaihtaa seuraa – “En jää odottelemaan”
- IL: HIFK:n suunnitelma paljastui – mukana nimi, joka tunnetaan Suomessa liiankin hyvin
- Yhdysvaltojen olympiakulta käynnisti järisyttävän muutoksen NHL:ssä
- Paljastus: näihin neljään seuraan Brady Tkachuk oli kiinnostunut siirtymään
- IS: Pekka Jormakka vaihtaa seuraa – “En jää odottelemaan”
- Lähteet: Jesperi Kotkaniemeä tarjottu vaihdossa jättipalkkaisesta NHL-hyökkääjästä
- Carolina sai hyvän tarjouksen Jesperi Kotkaniemestä – kaupat luvassa kesällä?
- Ismo Lehkoselta suora arvio – tämä suomalaistähti vaihtaa seuraa NHL:ssä: ”On muuten ottajia”
- Liigasta tuttu MM-sankari lähellä kohusiirtoa
- IL: HIFK:n suunnitelma paljastui – mukana nimi, joka tunnetaan Suomessa liiankin hyvin
- HIFK purki hyökkääjänsä sopimuksen yllättäen – siirto Kärppiin tuli nyt julki
- Tähän NHL-seuraan Patrik Laine olisi halukas siirtämään – vuosipalkka jäisi matalaksi
- Jättisopimus pöydällä! Jarmo Kekäläinen teki tähtihyökkääjälleen hurjan tarjouksen
- Jukurit-vahti ulos Liigasta – tässä uusi joukkue
Ilveksen kausi päättyi duurivoittoisesti, kun joukkue välttyi pahimmalta ja kaatoi Vaasan Sportin liigakarsinnassa otteluvoitoin 4-1. Tämä ei kuitenkaan jätä varjoonsa sitä, että Ilveksessä on paljon tehtävää, jotta tällainen ei toistu.
– Kukaan ei halua pelata näitä pelejä, mutta jossittelun varaa ei jäänyt tippaakaan. Olimme selkeästi liigan huonoin joukkue. Hoidimme kuitenkin karsintakamppailut niin tyylikkäästi kuin ne voi hoitaa, Ilves konkarivahti Vesa Toskala kertoo Aamulehden nettisivuilla.
Toskala kertoo, että kauteen lähdettäessä joukkue ei sentään mestaruustoiveita elätellyt, mutta kukaan ei osannut uskoa näin surkeaan suoritukseen.
– En uskonut liigan alkaessa, että taistelemme Suomen mestaruudesta. Silti oletin meidän pärjäävän pajon paremmin, mutta peli ei lähtenyt missään vaiheessa kunnolla käyntiin. Emme saaneet hommaa kuntoon millään.
Toskalan mukaan koko Ilveksen organisaation pitää nyt miettiä tarkkaan mikä on mennyt vikaan.
– Jokaisen on syytä mennä peilin eteen ylimmästä johdosta viimeiseen pelaajaan. Kaikki hoitivat hommansa enemmän tai vähemmän vihkoon. Tässä organisaatiossa on paljon korjattavaa.