Haastattelussa Dennis Endras – "HIFK on hyvä askel urallani"
HIFK:n maalivahti Dennis Endras kertoo SuomiKiekko.com-sivuston haastattelussa muun muassa omasta tilanteestaan, SM-liigan tasosta ja kevään MM-kisoista.
Dennis Endras, mikä on tilanne Minnesotan kanssa? Miksi päätit tulla Suomeen lainalle?
Syksyn harjoitusleiri Minnesotassa meni mielestäni hyvin. Mutta koska joukkueessa oli kaksi hyvää maalivahtia (Niklas Bäckström ja Josh Harding), niin jouduin farmiin Houstoniin. Tavoitteeni oli päästä ylös pelaamaan, ja lopulta päätin tulla takaisin Eurooppaan kehittymään lisää.
HIFK on minulle hyvä mahdollisuus päästä pelaamaan hyvässä sarjassa ja hyvässä organisaatiossa. Tämä on hyvä askel urallani. Olen ehtinyt asettua hyvin Suomeen, ja pidän todella paljon Helsingistä. Kaikki ovat olleet ensimmäisestä päivästä lähtien avuliaita. Kielen kanssa on hieman vaikeuksia [nauraa].
Palaatko kevään jälkeen takaisin Pohjois-Amerikkaan?
Minulla ei ole mitään tietoa, kuinka NHL:n kanssa käy. Sopimukseni Minnesotassa loppuu tähän kauteen. Minun täytyy puhua asiasta kauden jälkeen agentilleni, ja katsoa miten tilanne etenee.
Joka joukkueeseen NHL:ssä on hankala päästä maalivahdiksi. Jos se ei ole Minnesota, niin saatan saada mahdollisuuden jossain toisessa joukkueessa. Nyt olen täällä IFK:ssa, ja haluan täällä pelata playoff-pelejä, ja edetä mahdollisimman pitkälle.
HIFK:ssä maalivahti on aina kovan kritiikin alla. Otatko paineita tilanteesta?
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- KHL:ään siirtyvä MM-sankarivahti saa tukea maajoukkueesta – kapteeni puolustaa kohupäätöstä
- Lähde: Sebastian Ahon Carolina teki tarjouksen NHL-supertähdestä!
- Suomalaishyökkääjä sai palkinnon vahvasta kaudesta: NHL-sopimus!
- Leijonien tehopuolustajalle tyly uutinen – lähtopassit SHL:ssä: ”Emme näe käyttöä”
- Raju ratkaisu! NHL-supertähti sanoi ei 120 miljoonan dollarin sopimustarjoukselle
- Colorado pisti tuulemaan! Pitkäaikainen tehohyökkääjä myyty
- Tapparalle kova takaisku – tehopuolustaja jättää Liigan
- Florida Panthers vahvistuu 700 NHL-pelin veteraanilla
- Kultaleijona pyörsi lopettamispuheensa – KSML: Etsii seuraa Liigasta
- NHL-tähdiltä yllättävä aluevaltaus – vastassa toisen lajin Suomen mestareita
- IS: Pekka Jormakka vaihtaa seuraa – “En jää odottelemaan”
- Carolina sai hyvän tarjouksen Jesperi Kotkaniemestä – kaupat luvassa kesällä?
- Lehtiväite: Tappara saa uuden hyökkääjän – siirto nyt varmistunut
- Kärpissä flopannut NHL-kärkivaraus: uusi seura
- IL: HIFK:n suunnitelma paljastui – mukana nimi, joka tunnetaan Suomessa liiankin hyvin
- Pikaoharit tehnyt Juuso Välimäki sai SHL-seuran raivoihinsa: ”Olemme erittäin pettyneitä”
- Liigasta tuttu MM-sankari lähellä kohusiirtoa
- Kylmä signaali Ottawalle – toinenkaan NHL-supertähti ei halua pelata seurassa
- Jättisopimus pöydällä! Jarmo Kekäläinen teki tähtihyökkääjälleen hurjan tarjouksen
- Kultaleijona pyörsi lopettamispuheensa – KSML: Etsii seuraa Liigasta
HIFK:n maalivahti Dennis Endras kertoo SuomiKiekko.com-sivuston haastattelussa muun muassa omasta tilanteestaan, SM-liigan tasosta ja kevään MM-kisoista.
Dennis Endras, mikä on tilanne Minnesotan kanssa? Miksi päätit tulla Suomeen lainalle?
Syksyn harjoitusleiri Minnesotassa meni mielestäni hyvin. Mutta koska joukkueessa oli kaksi hyvää maalivahtia (Niklas Bäckström ja Josh Harding), niin jouduin farmiin Houstoniin. Tavoitteeni oli päästä ylös pelaamaan, ja lopulta päätin tulla takaisin Eurooppaan kehittymään lisää.
HIFK on minulle hyvä mahdollisuus päästä pelaamaan hyvässä sarjassa ja hyvässä organisaatiossa. Tämä on hyvä askel urallani. Olen ehtinyt asettua hyvin Suomeen, ja pidän todella paljon Helsingistä. Kaikki ovat olleet ensimmäisestä päivästä lähtien avuliaita. Kielen kanssa on hieman vaikeuksia [nauraa].
Palaatko kevään jälkeen takaisin Pohjois-Amerikkaan?
Minulla ei ole mitään tietoa, kuinka NHL:n kanssa käy. Sopimukseni Minnesotassa loppuu tähän kauteen. Minun täytyy puhua asiasta kauden jälkeen agentilleni, ja katsoa miten tilanne etenee.
Joka joukkueeseen NHL:ssä on hankala päästä maalivahdiksi. Jos se ei ole Minnesota, niin saatan saada mahdollisuuden jossain toisessa joukkueessa. Nyt olen täällä IFK:ssa, ja haluan täällä pelata playoff-pelejä, ja edetä mahdollisimman pitkälle.
HIFK:ssä maalivahti on aina kovan kritiikin alla. Otatko paineita tilanteesta?