Erikoishaastattelu: Blues-puolustaja Ari Vallin
Tällä kertaa SuomiKiekko.com-sivuston erikoishaastattelussa on viime kevään Suomen mestari Ari Vallin, joka tuli korvaamaan Jere Karalahtea Espoon Bluesiin. Haastattelussa Vallin kertoo muun muassa omista ja seuran tavoitteista kaudelle 2011-2012.
Vaihdoit täksi kaudeksi HIFK:sta mestaruusvuoden jälkeen Bluesiin. Mitkä tekijät seuravaihdoksen taustalla vaikuttivat?
Sanotaan näin, että nyt avautui hyvä paikka ja hyvä rooli, kun Jere lähti. Homma eteni siinä aika nopeasti. Blues halusi minut ja minä halusin mennä Espooseen. Se oli siinä mielessä helppo yhteenlasku. Selvä rooli aukesi Bluesissa ja sen perässä lähdin. Yritän tuoda kokemusta ja osaamista nuoreen ryhmään.
Minkälainen organisaatio Blues on HIFK:hon verrattuna?
En vielä kovin syväluotaavasti osaa sanoa, kun vasta 2-3 viikkoa mukana olen ollut. IFK:lla on toki pidemmät perinteet takanaan, mutta kyllä täällä Bluesissa on kauhea työnteon meininki päällä koko ajan. Yritetään kasvattaa espoolaista jääkiekkokulttuuria ja tuoda sitä suomalaiselle kiekkokartalle. Vielä kun saataisiin enemmän yleisöä halliin.
Espoossa onkin ollut aika vaisut yleisömäärät alkukaudesta. Haluatko lähettää espoolaisille jonkun tervehdyksen, millä katsojia tulisi lisää katsomaan joukkueen otteita?
Kyllä siitä lähdetään, että koko Espoon yhteisellä työllä tämä kulttuuri luodaan ja menestystä tehdään. Yhtälö vaatii kaikkia osapuolia; seurajohtoa, faneja ja meitä pelaajia. Me tehdään kaikkemme joka ilta jäällä, jotta homma toimisi mahdollisimman hyvin. Toki fanejakin vaaditaan meitä tukemaan. Olisi toki kivempaa, että paikalla olisi aina 3000 katsojan sijaan lähemmäs 5000 katsojaa. On keskimäärin kuitenkin kivempi pelata täysille halleille kuin tyhjille. Lisää vaan espoolaisia mukaan. Meillä on omia junioreita paljon, että kyllä kannattaa tulla paikalle.
Viime vuonna pelasit HIFK:ssa ja voititte juuri Bluesin finaaleissa. Onko kopissa tullut kuittailua?
Ei oikeastaan ole tullut. Varmaan Töykkälän Joni ja Ramstedtin Teemu ovat ne kuittailut saaneet, jotka tulivat aiemmin kesällä Espooseen. Hyvällä hengellä ollaan nyt kaikki yhdessä taistelemassa HIFK:ta ja muita seuroja vastaan.
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- KHL:ään siirtyvä MM-sankarivahti saa tukea maajoukkueesta – kapteeni puolustaa kohupäätöstä
- Lähde: Sebastian Ahon Carolina teki tarjouksen NHL-supertähdestä!
- Suomalaishyökkääjä sai palkinnon vahvasta kaudesta: NHL-sopimus!
- Leijonien tehopuolustajalle tyly uutinen – lähtopassit SHL:ssä: ”Emme näe käyttöä”
- Raju ratkaisu! NHL-supertähti sanoi ei 120 miljoonan dollarin sopimustarjoukselle
- Colorado pisti tuulemaan! Pitkäaikainen tehohyökkääjä myyty
- Tapparalle kova takaisku – tehopuolustaja jättää Liigan
- Florida Panthers vahvistuu 700 NHL-pelin veteraanilla
- Kultaleijona pyörsi lopettamispuheensa – KSML: Etsii seuraa Liigasta
- NHL-tähdiltä yllättävä aluevaltaus – vastassa toisen lajin Suomen mestareita
- IS: Pekka Jormakka vaihtaa seuraa – “En jää odottelemaan”
- Carolina sai hyvän tarjouksen Jesperi Kotkaniemestä – kaupat luvassa kesällä?
- Lehtiväite: Tappara saa uuden hyökkääjän – siirto nyt varmistunut
- Kärpissä flopannut NHL-kärkivaraus: uusi seura
- IL: HIFK:n suunnitelma paljastui – mukana nimi, joka tunnetaan Suomessa liiankin hyvin
- Pikaoharit tehnyt Juuso Välimäki sai SHL-seuran raivoihinsa: ”Olemme erittäin pettyneitä”
- Liigasta tuttu MM-sankari lähellä kohusiirtoa
- Kylmä signaali Ottawalle – toinenkaan NHL-supertähti ei halua pelata seurassa
- Kultaleijona pyörsi lopettamispuheensa – KSML: Etsii seuraa Liigasta
- Jättisopimus pöydällä! Jarmo Kekäläinen teki tähtihyökkääjälleen hurjan tarjouksen
Tällä kertaa SuomiKiekko.com-sivuston erikoishaastattelussa on viime kevään Suomen mestari Ari Vallin, joka tuli korvaamaan Jere Karalahtea Espoon Bluesiin. Haastattelussa Vallin kertoo muun muassa omista ja seuran tavoitteista kaudelle 2011-2012.
Vaihdoit täksi kaudeksi HIFK:sta mestaruusvuoden jälkeen Bluesiin. Mitkä tekijät seuravaihdoksen taustalla vaikuttivat?
Sanotaan näin, että nyt avautui hyvä paikka ja hyvä rooli, kun Jere lähti. Homma eteni siinä aika nopeasti. Blues halusi minut ja minä halusin mennä Espooseen. Se oli siinä mielessä helppo yhteenlasku. Selvä rooli aukesi Bluesissa ja sen perässä lähdin. Yritän tuoda kokemusta ja osaamista nuoreen ryhmään.
Minkälainen organisaatio Blues on HIFK:hon verrattuna?
En vielä kovin syväluotaavasti osaa sanoa, kun vasta 2-3 viikkoa mukana olen ollut. IFK:lla on toki pidemmät perinteet takanaan, mutta kyllä täällä Bluesissa on kauhea työnteon meininki päällä koko ajan. Yritetään kasvattaa espoolaista jääkiekkokulttuuria ja tuoda sitä suomalaiselle kiekkokartalle. Vielä kun saataisiin enemmän yleisöä halliin.
Espoossa onkin ollut aika vaisut yleisömäärät alkukaudesta. Haluatko lähettää espoolaisille jonkun tervehdyksen, millä katsojia tulisi lisää katsomaan joukkueen otteita?
Kyllä siitä lähdetään, että koko Espoon yhteisellä työllä tämä kulttuuri luodaan ja menestystä tehdään. Yhtälö vaatii kaikkia osapuolia; seurajohtoa, faneja ja meitä pelaajia. Me tehdään kaikkemme joka ilta jäällä, jotta homma toimisi mahdollisimman hyvin. Toki fanejakin vaaditaan meitä tukemaan. Olisi toki kivempaa, että paikalla olisi aina 3000 katsojan sijaan lähemmäs 5000 katsojaa. On keskimäärin kuitenkin kivempi pelata täysille halleille kuin tyhjille. Lisää vaan espoolaisia mukaan. Meillä on omia junioreita paljon, että kyllä kannattaa tulla paikalle.
Viime vuonna pelasit HIFK:ssa ja voititte juuri Bluesin finaaleissa. Onko kopissa tullut kuittailua?
Ei oikeastaan ole tullut. Varmaan Töykkälän Joni ja Ramstedtin Teemu ovat ne kuittailut saaneet, jotka tulivat aiemmin kesällä Espooseen. Hyvällä hengellä ollaan nyt kaikki yhdessä taistelemassa HIFK:ta ja muita seuroja vastaan.